De Roboc@r

De Roboc@r is een flexibele ‘programmeer- en experimenteermobiel’. Kinderen, maar ook volwassenen, kunnen in korte tijd kennismaken met de basisprincipes van automatisering, elektrotechniek en programmeren.Zo werken ze op een speelse manier aan 21e eeuwse vaardigheden zoals samen ontdekken, samen leren programmeren en oplossend vermogen.

Deze mobiele kar is op vele maniere inzetbaar. Je leert programmeren aan de hand van modellen die je in het dagelijks leven terugziet. Een stoplicht, wasmachine, slagboom of draaimolen. Wil jij hem ook eens proberen, bekijken en horen/zien wat wij er mee doen? Kom dan naar de activiteit "Prutsen met Techniek" op de laatste zaterdag van de maand in de Bibliotheek Nijkerk en de Bibliotheek Hoevelaken.

Meten, regelen en programmeren met Fischertechnik

• Leer de basisprincipes van programmeren.
  • Maak kennis met de belangrijkste onderwerpen meten, regelen en programmeren.
  • Ervaar de interactie tussen de machines en software.

Een eenvoudige manier om aan de slag te gaan met programmeren!
De Roboc@r legt de basisprincipes van programmeren uit op basis van de grafische programmeersoftware, die wordt gebruikt om Fischertechnik-modellen te besturen.

Wat vonden jullie van de Roboc@r?

Contact Bibliotheek Nijkerk

Voor meer informatie neem contact op met: info@bibliotheeknijkerk.nl

Contact over Roboc@r algemeen

Wilt u als Bibliotheek meer informatie over de Roboc@r neem dan contact op met:
Diana Pater: DPater@bibliotheeknoordveluwe.nl

Vrijwilliger gezocht!

Wij zoek op zoek naar een vrijwilliger die verstand heeft van programmeren en het leuk vindt om dit aan kinderen over te dragen.

Op zaterdagochtend worden er in de 3 vestigingen (Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen) af en toe "Prutsen met Techniek" ochtenden met de Roboc@r georganiseerd. Kinderen met hun ouder/begeleider kunnen hiervoor inschrijven.

De Roboc@r is een mobiele kar met Fischertechnik-modellen, die op vele maniere inzetbaar is. Je leert programmeren aan de hand van modellen die je in het dagelijks leven terugziet.

De kinderen leren tijdens die ochtenden:

• de basisprincipes van het programmeren
  • de belangrijkste onderwerpen zoals meten, regelen en programmeren
  • de interactie tussen de machines en software

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan een mailtje naar: info@bibliotheeknijkerk.nl

Roboc@r promo

Foto impressie