Media Ukkie Dagen 2023

• Media Ukkie Dagen

Balans: Bewegen met media

Tijdens de Media Ukkie Dagen van 24 t/m 31 maart 2023 wordt aandacht gevraagd voor mediawijsheid in de opvoeding van kinderen van 0 t/m 6 jaar. We willen allemaal dat kinderen gezond opgroeien met media. Dus letten ouders en opvoeders op de juiste balans tussen mediagebruik en andere activiteiten. En tussen stilzitten en actief bezig zijn. Als professionals kunnen wij hen daarin bijstaan.

Tijdens de campagne gaan we binnen die balans aan de slag met hoe kinderen media lezen, luisteren of kijken. Liggend op de bank, of juist actief? Van ver weg, of dichtbij? En lang achter elkaar of juist afgewisseld met andere activiteiten? Kortom, hoe bewegen ze mét media? De campagne geeft tijdens deze week volop inspiratie, richting en concrete tips in de zoektocht naar balans. Doe je ook mee aan de activiteiten in de bibliotheek Nijkerk?

Peuterochtend 27 maart

Bij de Peuterochtend wordt er in het kader van de Media Ukkie Dagen aan de opvoeders informatie gegeven over de balans tussen bewegen en het gebruik van media. De peuters kunnen spelen met Co de Rups en kleuren met de ipad.

Webinar 28 maart

MediaSmarties organiseert samen met de locale bibliotheken, de Koninklijke Bibliotheek (KB) en het Netwerk Mediawijsheid een landelijk webinar voor ouders.

Media Ukkie Middag

In het kader van de Media Ukkie Dagen is er vanaf 14.00 uur een introductie over mediagebruik bij de doelgroep 0-6 jarigen in de Bibliotheek Nijkerk.Daarna gaan de kinderen aan de slag met Co de Rups en met kleuren met de ipads.

Vanaf 15.00 uur is er een workshop Peuteryoga door Ilona Kruijt 'Balans bewegen met media'. Doe je gezellig mee?