Makkelijk Lezen Plein

Makkie

Makkie helpt je de Makkelijk Lezen boeken te herkennen.

Makkelijk Lezen Plein

In de Bibliotheek van Nijkerk is een Makkelijk Lezen Plein voor kinderen met leesproblemen of een taalachterstand. Op dit plein staan alle media die voor hen geschikt zijn bij elkaar. Ze worden frontaal gepresenteerd, zodat kinderen de voorkanten van de boeken kunnen zien.

Het MLP helpt kinderen weer leesplezier te krijgen. In de Bibliotheek in Hoevelaken en Nijkerkerveen is een MLP-collectie aanwezig.

Op het makkelijk lezen plein vind je de volgende materialen:

• Leesboeken en informatieboeken met makkelijke woorden, korte zinnen en veel plaatjes
  • Luisterboeken, waarop een heel boek wordt voorgelezen op een cd
  • Meeleesboeken: een combinatie van een leesboek en een luisterboek
  • Folders, boeken en tijdschriften over leesproblemen voor ouders en leerkrachten

De boeken staan op thema bij elkaar, bijv. “dieren”, “sport”, “spannend”. De thema’s zijn te herkennen aan de plaatjes, die erboven hangen. Zo kunnen de kinderen makkelijker iets over een bepaald onderwerp vinden.

Kijk ook op makkelijklezenplein.nl

Gamebawz in de Bibliotheek

YouTuber en influencer in de gamewereld Gamebawz gaat vandaag wat leuks doen. Hij gaat namelijk naar de bibliotheek!

Gamebawz tipt een boek

YouTuber en influencer in de gamewereld Gamebawz tipt het boek 'Welke sport past bij jou'

Bekijk de video

Waarom is het Makkelijk Lezen Plein zo'n fijne plek om mooie boeken te vinden?

Lezen met dyslexie 6-12 jaar

6-12 jaar