Hoe luister je de podcast?

Via welke apps kun je de podcast beluisteren en hoe werkt dat dan? Zoek de app die jij wilt gebruiken en lees het stappenplan voor het installeren van de apps.

Spotify

Om Spotify te kunnen gebruiken, heb je een account nodig. Je hebt twee verschillende soorten accounts. Een betaalde en een gratis versie. Daar zit een verschil tussen. Bij de gratis versie hoor je tussen de nummers en afleveringen door advertenties, bij de betaalde versie niet. Bij de betaalde versie kun je onbeperkt op 'volgende' klikken, bij de gratis versie kun je dit maar enkele keren doen. Daarna moet je de nummers helemaal afluisteren.
Via de gratis versie kun je alleen online luisteren, via een internetverbinding dus. Bij een betaalde versie kun je de aflevering of het nummer downloaden zodat je het binnen Spotify offline kunt beluisteren (dus zonder internetverbinding).
Om de podcast van Bibliotheek Nijkerk te beluisteren, maakt het niet uit wat voor soort account je hebt.

Om de podcast te vinden klik je op 'zoeken' onderin je scherm. Typ hier 'Bibliotheek Nijkerk' in en klik vervolgens op de juiste podcast. Als je op 'volgen' klikt, krijg je een seintje zodra er een nieuwe aflevering op staat. Klik je op het pijltje rechts naast de aflevering, dan wordt de aflevering gedownload, zodat je deze offline kunt beluisteren.

Spotify kun je via de computer luisteren of via een app. De app kun je hier downloaden voor Android en hier voor iOS.
Hier kun je naar het account van de Bibliotheek Nijkerk gaan.

Soundcloud

SoundCloudOm SoundCloud op je telefoon of tablet te kunnen luisteren, heb je een account nodig. Dit kan een gratis account zijn, maar ook een betaald account.
Bij de gratis versie kun je niet offline luisteren en hoor je af en toe reclames tussendoor. Bij de betaalde versie heb je deze reclames niet en kun je nummers of afleveringen ook offline beluisteren, door ze alvast te downloaden binnen SoundCloud.
Om de podcast te beluisteren, maakt het niet uit wat voor soort account je hebt.

SoundCloud kun je via de computer luisteren of via een app. De app kun je hier downloaden voor Android en hier voor iOS.
Hier kun je naar het account van Bibliotheek Nijkerk gaan.

iTunes

Dit is momenteel nog niet mogelijk.