Digivitaler

Door het aanbieden van het nieuwe lesprogramma ‘DigiVitaler’ streven het Gezondsheidscentrum en Bibliotheek Nijkerk ernaar patiënten digitaler te maken in het patiëntenportaal. Er zijn steeds meer digitale mogelijkheden voor ons als mens om onze eigen gezondheid te monitoren en onze eigen zorg te regelen. Door huisartsen en ziekenhuizen worden we dan ook aangemoedigd om gebruik te maken van patiëntenportalen. Het gebruik van deze patiëntenportalen is niet voor iedereen een vanzelfsprekendheid. Het vraagt wel wat van onze digitale vaardigheden.

Daarom is juist de samenwerking gevonden met Bibliotheek Nijkerk. De consulent basisvaardigheden bij de Bibliotheek, geeft aan dat dat juist een van de doelen is van de Bibliotheek. ‘Dit is een mooie uitbreiding van ons aanbod als het gaat om het digitaal vaardiger maken van de inwoners van gemeente Nijkerk. Wij zijn erg blij met deze samenwerking.’ Josine Moes, praktijkverpleegkundige bij de Nije Veste, is ook erg blij met de match. ‘De plannen zijn al dusdanig gevorderd dat we kunnen starten met de trainingen, zodra corona dit toe laat.’

Deelnemers krijgen door filmpjes en een boekje informatie over hoe ze het portaal kunnen gebruiken. Door er vervolgens mee te oefenen zal blijken dat het portaal vriendelijk in gebruik is. Bekijk de website Digivitaler.

De cursus ‘DigiVitaler’  (apotheek.nl en patientenportaal huisarts.nl) zal binnenkort als 5e module aan de cursus Digisterker worden toegevoegd.

Wilt u meer informatie over de cursus ‘DigiVitaler’ in de Bibliotheek of heeft u andere vragen over uw digitale vaardigheden. Neem contact op met Janneke Vijfvinkel, janneke.vijfvinkel@bibliotheeknijkerk.nl of via het volgende nummer: 033-245 0014

Aanmelden voor Digivitaler