Afsluiting seizoen TaalhuisExpress

Gepubliceerd op: 17 juli 2023 09:51

Woensdag 5 juli was de laatste les van dit seizoen van de TaalhuisExpress. De TaalhuisExpress is een taalactiviteit die volgt op de VoorleesExpress. Beide voorzieningen zijn voor kinderen met een taalachterstand.

De VoorleesExpress is een voorziening waarbij kinderen door een vrijwilliger thuis gedurende 20 weken worden voorgelezen. Als vervolg is er de TaalhuisExpress. Dan komen kinderen met een ouder naar de bibliotheek en worden daar in groepjes voorgelezen. Er wordt vooral gewerkt aan het praten, het vergroten van de woordenschat en het leren lezen. De ouders kunnen intussen praten met vrijwilligers over onderwerpen, die in hun leven of in onze maatschappij spelen.

De laatste bijeenkomst voor de zomervakantie was een uitje naar museum Nijkerk. Ouders, vrijwilligers en kinderen kregen (op hun eigen niveau) een rondleiding door medewerkers van het museum. Door het slechte weer (storm Poly) was de opkomst wat kleiner dan verwacht maar het was toch erg leuk.

Na de vakantie gaan de Voorlees- en de TaalhuisExpress weer verder. Wilt u aan dit leuke project meewerken? Dat kan, want zowel de VoorleesExpress als de TaalhuisExpress kunnen nog vrijwilligers gebruiken. U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar info@bibliotheeknijkerk.nl