Bibliotheek Nijkerk, de huiskamer van de stad!

Gepubliceerd op: 28 maart 2023 08:53

Bibliotheek Nijkerk de huiskamer van de stad

Voor wie regelmatig in de vestigingen van de Bibliotheek komt, moet het wel zijn opgevallen dat de inrichting van de Bibliotheek steeds meer verandert en huiselijker wordt.

Was de Bibliotheek vroeger vooral de plek waar je boeken kon lenen, tegenwoordig heeft de ‘bieb’ een brede maatschappelijk-educatieve functie.
Met fijne rustige werkplekken, wifi, een rijk aanbod aan activiteiten en lekkere koffie is de Bibliotheek ”de huiskamer van de stad” geworden.

Onlangs is er in Bibliotheek Hoevelaken een nieuwe indeling gemaakt met meer open ruimtes voor activiteiten en is er tevens een nieuwe gezellige leesplek gecreëerd. Op deze manier voldoet de Bibliotheek ook meer aan haar functie als ontmoetingsplek.

Ook voor de vestiging in Nijkerk zijn er grote plannen. In de nacht van vrijdag 31 maart zullen medewerkers en vrijwilligers de boeken gaan sorteren op kleur, zodat het interieur in de Bibliotheek wat rustiger oogt en meer een “huiskamer” uitstraling krijgt. D.m.v. kleur QR-codes zullen de boeken eenvoudig te vinden zijn.

Benieuwd naar het resultaat? Kom dan a.s. zaterdag naar de Bibliotheek in Nijkerk om de nieuwe indeling te bewonderen. Voor de bezoekers is er koffie en iets lekkers!

Collega Elly Pijpers voor de eerste kast met boeken die al netjes op kleur staat. Een hele klus, maar zeker de moeite waard aldus Elly.