Bibliotheek start met podcastserie over Nijkerkerveen

Gepubliceerd op: 6 januari 2020 07:50

Nijkerkerveen, 3 januari 2020 – De Bibliotheek start met een podcastserie over het nieuwe gebouw in Nijkerkerveen. Twee studenten van de Hogeschool Utrecht gaan uitzendingen maken over de geschiedenis van het gebouw, welke partners er allemaal bij zijn betrokken, wie het gebouw heeft ontworpen, over de Bibliotheek, over de school etc. Ook maken ze opnamen bij het open huis op donderdag 9 januari van 16.30-18.30 uur. De uitzendingen zijn vanaf februari te beluisteren via de website van de Bibliotheek en via Spotify.

Bram Huisers en Mirjam Michielsen zijn eerstejaars studenten Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht . “We vinden het leuk om een podcastserie te maken en er zo ervaring mee op te doen. We kwamen in contact met de Bibliotheek en ze hadden direct het idee om Nijkerkerveen in het zonnetje te zetten”. Roel Zuidhof en Petra Boessenkool van de Bibliotheek zijn direct enthousiast toen ze de studenten over het idee hoorden: “we hadden al wel eens vaker gezocht om iets te gaan doen met podcasting maar het juiste onderwerp was er nog niet. Nijkerkerveen is nu juist een prachtig verhaal: middenin de crisis wordt besloten in het hart van het dorp een mooi gebouw met Bibliotheek, school en dorpshuis te gaan bouwen. Dat is het vertellen waard!” Mirjam vult aan: “we hebben al een hele lijst met namen die we willen gaan interviewen zoals de mensen die vroeger aan de stamtafels hebben deelgenomen, een oud medewerker van de bibliobus die in Nijkekerveen ooit heeft gereden, de architect van het gebouw, schoolkinderen, ondernemers uit Nijkerkerveen, de wethouder die verantwoordelijk is voor het gebouw, de directeur van de school, de locatiemanager en nog veel meer interessante verhalen van mensen die erbij betrokken zijn”. De interviews worden opgenomen in de studio in Utrecht op de Uithof of op locatie.

Een podcast is een audio uitzending die je via internet kunt beluisteren wanneer je maar wilt en zo vaak als je maar wilt. Het beluisteren van podcasts is op dit moment erg populair. De uitzendingen zijn in de loop van februari te beluisteren via deze website en via Spotify.

Van links naar rechts: Bram Huisers (student HU Journalistiek), Petra Boessenkool (wnd. Teamleider Bibliotheek), Mirjam Michielsen (student HU Journalistiek), Roel Zuidhof (directeur Bibliotheek)