Raadslid aan het woord

Gepubliceerd op: 10 februari 2020 08:24

Column van Patricia van Loozen, raadslid De Lokale Partij, Gemeente Nijkerk

Daar word ik blij van

Toen ik daar in de rij stond voelde ik het.

Een grote rij van Veenders die kwamen kijken hoe het dorpshuis en de scholen geworden waren. Instemmend geknik, opgewekte gezichten, kinderen, ouders, grootouders en de gastvrouwen en gastheren die trots vertelden. Voor elk wat wils in de gezellige huiskamer, de bibliotheek, de peuter en kinderopvang , de school en de horeca.

Ik stond vooral te genieten van alle verhalen en dacht eraan hoe het begonnen is.

Een kleine groep Veenders die hun zorg uitspraken dat Nijkerkerveen langzaam aan het verstillen was en het hoognodig op de politieke agenda moest om het tij te keren.

Politieke partijen werden uitgenodigd en uitgedaagd om zich uit te spreken over groei en uitbreiding en de Stamtafels werden een feit. Daar werd zonder te verslappen met veel inzet en energie gesproken over wat er nodig was en hoe het idealiter zou moeten worden. Veel, heel veel burgerinitiatief. Nooit opgeven, inspreken in commissies en raad en vooral volhouden.

Het heeft gewerkt.

Het Veense Hart klopt, de school draait, de dorpskamer is gezellig, mensen worden opgeleid en de bieb schrijft leden in. Dan zie je dat inspraak werkt, al duurt het soms lang.

Als politiekeling voel ik me trots dat we het samen gedaan hebben. Als wethouder en raadslid namens De Lokale Partij heb ik mijn steentje bij mogen dragen. Want uiteindelijk moeten Raad en College de beslissing nemen om het uit te gaan voeren. Als je dan gedegen onderbouwde voorstellen hebt en bevlogen insprekers, helpt dat om weloverwogen keuzes te maken.

We hebben een lange weg afgelegd en ik ben trots op alle inbreng, vooral van de Veenders.

En daar word ik blij van.

Wat mij betreft nu aan de bak in Hoevelaken!

Wilt u ook meedenken maar vooral meebeslissen, u bent van harte welkom bij de Lokale Partij.

Originele column staat op: https://www.nijkerk.eu/bestuur/column-raadslid-aan-het-woord_43514/item/daar-word-ik-blij-van_48524.html