Feestelijke afronding van de Taallessen in de Vredeskerk

Gepubliceerd op: 20 juli 2023 09:40

Op maandag 10 juli 2023 zijn de taallessen aan de Oekraïners, die in de Vredeskerk werden gegeven, afgerond met lekkere hapjes en drankjes. Iedere Oekraïense deelnemer had een Oekraïens gerecht of hartige en zoete hapjes gemaakt.

De vrijwilligers die de lessen hebben verzorgd, hebben een aantal typisch Nederlandse lekkernijen laten proeven. Het was leuk te ontdekken dat we ook dezelfde hapjes op een feestje presenteren. Na het welkom is er geproost en geproefd.

Een aantal vrijwilligers zijn nog eens extra in het zonnetje gezet met bloemen en een typische Oekraïense broche. Dankzij het enthousiasme en de inzet van onze vrijwilligers hebben de deelnemers zich (meer) een basiskennis van de Nederlandse taal eigen kunnen maken. Afsluitend is het spel “Ik hou van Holland” gespeeld met het Rad van Avontuur.

Een paar Oekraïners willen de lessen herhalen in het nieuwe seizoen. Anderen willen graag doorstromen naar (formeel) onderwijs om de Nederlandse taal nog beter te leren en hun kansen op een studie in Nederland te vergroten. Naar verwachting zullen er in september weer (nieuwe) cursussen van start gaan.