Jens Niesthoven wint Nijkerkse Voorleeswedstrijd!

Gepubliceerd op: 1 maart 2021 11:09

Jens Niesthoven van basisschool De Hoeve uit Hoevelaken heeft de Nijkerkse voorleeswedstrijd gewonnen. Het betrof hier een voorronde van De Nationale Voorleeswedstrijd. De winnaar zal binnenkort de gemeente Nijkerk vertegenwoordigen in de halve finale. En wellicht wordt hij wel De Nationale Voorleeskampioen 2021!

De 11 kandidaten kwamen vanwege de Coronamaatregelen één voor één naar de bibliotheek van Nijkerk, waar door de A1 Mediagroep opnames werden gemaakt. Iedere kandidaat las een fragment voor uit een zelf gekozen boek. Er werd gelet op zaken als uitspraak, verstaanbaarheid en tempo.

Jens Niesthoven las een fragment voor uit het boek ‘De laatste helden op aarde’ van Max Brallier. Jens scoorde op alle punten erg hoog, maar de onderdelen leestempo en verstaanbaarheid sprongen er uit.

Jens zal één van de deelnemers zijn aan de halve finale die op vrijdag 5 maart a.s. georganiseerd wordt door Bibliotheek Noordwest Veluwe.