Leuke activiteiten bij de Bibliotheek tijdens de Kinderboekenweek

Gepubliceerd op: 25 september 2023 11:08

Van 4 oktober tot en met 15 oktober 2023 is het weer tijd voor de leukste week van het jaar, de Kinderboekenweek! Het thema in 2023 is ‘Bij mij thuis’. Ook de bibliotheek besteedt hier weer volop aandacht aan. Er staan diverse jeugdactiviteiten op het programma.

De Kinderboekenweek is sinds 1955 een jaarlijks terugkerende campagne ter promotie van het kinderboek geschreven in de Nederlandse taal. De jaarlijkse periode, met een duur van tien dagen, wordt georganiseerd door de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). Bibliotheek Nijkerk doet ook mee met deze campagne en organiseert tijdens deze week meerdere activiteiten, waarbij kinderen op een laagdrempelige en leuke manier met lezen en boeken in aanraking komen.

Wat veel mensen niet weten, is dat deze activiteiten zich niet alleen afspelen in de vestigingen. Ook op diverse basisscholen in het werkgebied worden er leuke dingen georganiseerd, speciaal afgestemd op de leeftijd van de kinderen van een bepaalde groep. Hierbij werken de leesmediacoaches van Bibliotheek Nijkerk nauw samen met de leerkrachten van de scholen. Tijdens de Kinderboekenweek zullen diverse schrijvers op de scholen komen, bovendien zullen groepen van diverse basisscholen de Bieb bezoeken voor een leuke theatervoorstelling.

Op woensdag 4 oktober is er een vrolijke, muzikale en interactieve kindervoorstelling genaamd “Bij Loet thuis” in ’t Veense Hart in Nijkerkerveen. Kaartjes voor deze voorstelling zijn te koop via onderstaande knop.

Op zaterdagochtend 7 oktober organiseert Boekhandel Roodbeen kindertheater Brillekip in Bibliotheek Nijkerk, kaartjes hiervoor zijn verkrijgbaar bij Boekhandel Roodbeen.

Kaartjes voor "Bij Loet thuis" op woensdag 4 oktober

Meer over de Kinderboekenweek