Taalles voor Oekraïners

Gepubliceerd op: 30 augustus 2022 12:09

Maandagavond 29 augustus kwamen in de Vredeskerk ruim 30 mensen uit Oekraïne bijeen. In samenwerking met de gemeente organiseerde de Bibliotheek een informatieavond over lessen in de Nederlandse taal.

De cursus is opgezet door taaldocenten en vrijwilligers van de Bibliotheek Nijkerk. Aan het project werken ook tolk/vertalers mee. Doel van de cursus is om de nieuwkomers wegwijs te maken in de Nederlandse taal, gesprekken te oefenen en de woordenschat uit te breiden. In de cursus wordt aangehaakt bij alledaagse thema’s zoals kennismaken, boodschappen doen en het bezoek aan een arts.

De lessen zullen de komende periode wekelijks worden verzorgd in de Vredeskerk, die gastvrij haar deuren heeft opengesteld. De belangstelling voor de taallessen is groot; vrijwel alle aanwezigen schreven zich ter plekke voor de taallessen in.