Taalvrijwilligers gezocht!

Gepubliceerd op: 8 april 2021 14:15

Bibliotheek Gemeente Nijkerk is op zoek naar taalvrijwilligers. Als taalvrijwilliger kun je het verschil maken in iemands leven. Met een paar uur vrijwilligerswerk per week geef je iemand de kans om zijn of haar taalvaardigheid te verbeteren.

Vind je het leuk om met taal en mensen te werken? Beschik je over inlevingsvermogen, geduld en flexibiliteit? Beheers je de Nederlandse taal goed? Dan is dit misschien wel iets voor jou!

Voordat je aan de slag gaat als taalvrijwilliger krijg je een korte en leuke training waarin je leert hoe je dit doet. Tijdens deze training krijg je informatie over de doelgroep en over hoe volwassenen leren. Je leert hoe je hen begeleidt, en welke materialen je hierbij kunt gebruiken. De training bestaat uit vier dagdelen.

Aanmelding
Aanmelden kan mondeling tijdens het Taalspreekuur (het Taalspreekuur wordt iedere week gehouden op dinsdagmorgen van 9.00 uur tot 11.00 uur in de bibliotheek van Nijkerk door een docent van Landstede, momenteel alleen telefonisch i.v.m. de coronamaatregelen), of via email: taalhuis@bibliotheeknijkerk.nl.

Je kunt ook contact opnemen met Meta Dekker, medewerker van het Taalhuis, email: meta.dekker@bibliotheeknijkerk.nl of telefonisch via 033-2450014.