Taalvrijwilliger Taalhuis op School

GEZOCHT: Taalvrijwilligers die willen helpen bij het Taalhuis op School in Nijkerk. Het Taalhuis op School is onderdeel van het Taalhuis van Nijkerk en helpt volwassenen bij het leren van de Nederlandse taal.

Als taalvrijwilliger werkje met een groepjes van 2 à 3 ouders op een basisschool die ondersteuning nodig hebben bij het leren of verbeteren van de Nederlandse taal. De onderwerpen houden verband met school en kinderen.

Je hoeft het niet alleen te doen. De coördinator van het Taalhuis op School ondersteunt de taalvrijwilligers en ouders met materiaal en inhoudelijk. Wanneer er meerdere taalvrijwilligers op een school zijn, kun je samenwerken.

Een taalvrijwilliger:

• Houdt van werken met taal en mensen
  • Kijkt samen met de coördinator naar wat de deelnemer nodig heeft
  • Beheerst de Nederlandse taal goed
  • Is een paar uur per (school)week beschikbaar
  • Je kunt de basistraining volgen (4 avonden)
  • Als dank voor jouw inzet mag je gratis gebruik maken van een bibliotheeklidmaatschap.

Momenteel zijn er een aantal groepjes op verschillende scholen. Het streven is om het komende half jaar op nog een aantal andere scholen een oudergroep te starten.

De taalondersteuning vindt plaats op dinsdagen en woensdagochtenden en duren ongeveer 1,5 uur met daarnaast wat tijd om samen koffie te drinken. In de schoolvakanties is het Taalhuis op School gesloten en gaan de lessen niet door.

Aanmelden als vrijwilliger