Vacature Voorlezer VoorleesExpress

Voor de VoorleesExpress zoeken wij een vrijwilliger die één vast dagdeel in de week (meestal 's middags) een uur beschikbaar is om voor te lezen bij een gezin thuis.

De VoorleesExpress introduceert het voorleesritueel in gezinnen. Als voorlezer lees je wekelijks een uur bij een gezin thuis voor aan de kinderen (2-8 jaar). Je betrekt de ouders erbij en geeft hen handvatten om zelf voor te lezen en (bibliotheek)boeken in huis te halen. Het voorleesseizoen start twee keer per jaar (in september en in januari) en duurt twintig weken. Het project blijkt een goede manier om het leesplezier te vergroten, de taalomgeving te verrijken en de taalontwikkeling van kinderen te stimuleren.

Heb je affiniteit met kinderen, ben je enthousiast over (voor)lezen en boeken en kun je dit overbrengen? Ben je één vast dagdeel in de week een uur beschikbaar, spreek je vloeiend Nederlands en heb je een open, nieuwsgierige houding? Woon je bovendien in de gemeente Nijkerk, dan ben jij een geschikte kandidaat!

Je wordt begeleid door de coördinator, volgt een training interactief voorlezen & boekkeuze en je woont de drie voorlezersbijeenkomsten bij. Verder krijg je een gratis bibliotheekabonnement en leuke bibliotheekcollega’s.

Heb je interesse, neem dan contact op met Meta Dekker, email meta.dekker@bibliotheeknijkerk.nl, telefoon 033-2450014.

Zie ook www.voorleesexpress.nl

Aanmelden als vrijwilliger