Vrijwilligers voor culturele, educatieve en maatschappelijke activiteiten

De Bibliotheek helpt inwoners van de gemeente Nijkerk zich te ontwikkelen, een leven lang.

Wij zoeken

Met regelmaat organiseren wij activiteiten zoals inspirerende lezingen, verrijkende en leerzame workshops en interessante debatten over actuele thema’s waarbij wij jouw hulp goed kunnen gebruiken.

Wij zoeken enthousiaste vrijwilligers voor die ons willen ondersteunen bij deze (met name avond- en weekend-) activiteiten.

Over ons

De ambitie van Bibliotheek Nijkerk is om er, samen met haar partners, voor te zorgen dat ieder een taalvaardig is, digitaal mee kan komen en de kans heeft zich een leven lang te ontwikkelen. Dat iedereen toegang heeft tot de informatiemaatschappij en er zijn weg in kan vinden. Dat iedereen kennis kan maken met literatuur, kunst en cultuur.

Wat ga je doen?

• Als vrijwilliger activiteiten verwelkom je gasten, bezoekers en deelnemers aan de activiteiten van de Bibliotheek.
  • Je beantwoordt huishoudelijke vragen en wijst bezoekers en klanten de weg in de Bibliotheek.
  • Je ondersteunt bij facilitaire taken zoals stoelen klaarzetten en apparatuur gereedmaken.
  • Je helpt bij de voorbereidingen en de uitvoering van de catering.
  • Je schuift waar mogelijk aan bij de activiteit en je geniet zelf volop mee. Na afloop help je mee bij het opruimen en netjes maken van de Bibliotheek.

Wat breng jij mee?

• Je bent vriendelijk, representatief en je toont initiatief.
  • Je bent flexibel op de avonden en weekenden en met regelmaat beschikbaar.
  • Je werkt graag samen.
  • Je hebt geen moeite met licht fysiek werk.
  • Je staat open voor een kort inwerkprogramma.
  • Jouw ideeën over nieuwe activiteiten horen we graag en we vinden het fijn als je jouw netwerk daarin betrekt.

Wat wij bieden!

• Een plezierige en inspirerende werkomgeving;
  • Je maakt deel uit van het bibliotheekteam;
  • Een goede begeleiding door een professionele bibliotheekmedewerker;
  • Een gratis bibliotheekabonnement;
  • Reiskostenvergoeding volgens vrijwilligersbeleid;
  • Jaarlijks een gezellig en inspirerend uitje voor alle vrijwilligers met de bibliotheekmedewerkers

Beschikbaarheid

Je bent, afhankelijk van de vestiging van waaruit je werkt, bij voorkeur beschikbaar op twee tot vier avonden per maand. In de wintermaanden beschikbaar als dit kan op één of twee zondagen per maand.

Interesse of meer informatie?

Wil je eerst meer weten over de vrijwilligersvacature activiteiten, neem dan contact op met Annie Lausberg, annie.lausberg@bibliotheeknijkerk.nl

Aanmelden als vrijwilliger