Lenen bij andere Bibliotheek

Leden van andere Bibliotheken kunnen vrijwel altijd materialen lenen bij Bibliotheek Gemeente Nijkerk. Wij fungeren graag als gastbibliotheek. Dat betekent dat je leent volgens de geldende uitleenvoorwaarden van Bibliotheek Gemeente Nijkerk.

Gastlenen bij Bibliotheek Gemeente Nijkerk

Gastlenen aanvragen
Kom met je bibliotheekpas en legitimatie naar één van onze vestigingen om je gratis gastlidmaatschap aan te vragen. Mocht het nodig zijn een pas aan te maken van Bibliotheek Nijkerk, dan betaal je daar een eenmalige bijdrage voor.

Lenen en inleveren in gastbibliotheek
Als gastlener kun je alleen media lenen, je krijgt geen korting op onze activiteiten. De materialen die je bij ons leent, dien je ook weer bij ons in te leveren. Onze volledige uitleenvoorwaarden vind je op https://www.bibliotheeknijkerk.nl/service/tarieven-en-abonnementen.html

Gastlenen verlengen en opzeggen
Je gastlidmaatschap moet jaarlijks verlengd worden. Zeg je het abonnement van je ‘thuisbibliotheek’ op, geef dit dan ook aan ons door. Wil je het gastlidmaatschap opzeggen, informeer dan bij één van onze medewerkers of stuur een mail naar info@bibliotheeknijkerk.nl

Lid van Bibliotheek Gemeente Nijkerk en gastlenen

Ben je lid van Bibliotheek Gemeente Nijkerk en wil je elders materialen lenen? Dat kan met een geldig lidmaatschap voor volwassenen bij een Bibliotheek die deelneemt aan gastlenen. Wil je bij meerdere bibliotheken gastlenen, dan moet je dit bij elke gastbibliotheek apart aanvragen.

Gastlenen aanvragen
Aanvragen doe je met je pas van Bibliotheek Gemeente Nijkerk en een geldig identiteitsbewijs in een vestiging van de gastbibliotheek. Als je een gastleenpas nodig hebt, zijn daar eenmalig kosten aan verbonden.

Lenen en inleveren in gastbibliotheek
Uitlenen gaat volgens de voorwaarden van de gastleenbibliotheek. Materialen die je daar leent, dien je er ook weer in te leveren.

Gastlenen verlengen en opzeggen
Je gastlidmaatschap moet jaarlijks verlengd worden. Dat kan alleen in de gastbibliotheek met een geldig lidmaatschap van Bibliotheek Gemeente Nijkerk. Openstaande uitleningen moeten eerst worden verwerkt.

Gastlenen is mogelijk met een geldig lidmaatschap en een abonnement dat gastlenen toestaat van een Bibliotheek die deelneemt aan gastlenen. Vraag dit na bij je eigen thuisbibliotheek.