Binnenkort makkelijker inloggen bij de Bibliotheek!

Goed nieuws! Alle openbare bibliotheken gaan samenwerken met één inlogsysteem. Met jouw account kun jij straks inloggen bij jouw eigen bibliotheek, de Iguana App en de online Bibliotheek, waar je behalve e-books ook luisterboeken kunt lenen.

Internet, Wifi & Printen

De Bibliotheek heeft diverse computers waar je gebruik van kunt maken. Internet is gratis voor alle leden van de Bibliotheek. Jeugdleden tot 13 jaar maximaal een half uur per dag. Niet leden betalen € 0,50 per 15 minuten.

Wifi

Bezoekers van de Bibliotheek in Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen kunnen met hun laptop of smartphone gratis gebruik maken van wifi. Bij de klantenservice is een wachtwoord beschikbaar om vervolgens gratis gebruik te maken van draadloos internet.

Printen via wifi in de bieb of vanuit huis

Het is mogelijk om via wifi binnen Bibliotheek Nijkerk, maar ook vanaf huis via internet te printen. Je kunt dus vanaf iedere plek een printopdracht geven met je telefoon, tablet, laptop of computer. De printopdracht blijft 24 uur in het geheugen van de printer staan. Daarna is printen niet meer mogelijk. Printen vanaf thuis kan alleen in Bibliotheek Nijkerk en dus niet in Bibliotheek Hoevelaken & Bibliotheek Nijkerkerveen.

• Ga naar http://printen.bibliotheeknijkerk.nl
  • Kies bestand... (het document of afbeelding dat je wilt afdrukken), en klik upload
  • Kies vervolgens of je in kleur of zwart-wit wilt afdrukken, én de afdrukstand.
  • Nadat je op de knop print hebt gedrukt is de opdracht verstuurd. Je krijgt een printcode. Noteer deze printcode.
  • Bij de betaalautomaat in de Bibliotheek kan je de printcode ingeven. Je kan betalen met een tegoed op jouw bibliotheekpas of door te pinnen. Na betaling wordt jouw opdracht afgedrukt door de printer/kopieerapparaat.
  • De printopdracht moet binnen 24 uur worden betaald en opgehaald in de bibliotheek.
  • Printkosten
    A4 zwart wit € 0,10
    A3 zwart wit € 0,20
    A4 kleur € 0,50
    A3 kleur € 1,00

Lukt het niet met printen? Kom dan naar het Spreekuur Printen op maandag- of vrijdagochtend van 11.00 - 12.00 uur in Bibliotheek Nijkerk.