Hulp bij belasting­aangifte

De Bibliotheek helpt je verder!

Rond 1 maart krijg je bericht van de Belastingdienst over de belastingaangifte. Je moet vóór 1 mei aangifte doen voor de inkomstenbelasting. Dat gaat via de online omgeving van de Belastingdienst. Wil je zelf aangifte doen, maar heb je thuis geen computer of internet? Kom dan naar de Bibliotheek in Nijkerk of Hoevelaken. Hier kun je voor je aangifte voor de inkomstenbelasting of om toeslagen aan te vragen gratis een computer gebruiken. Ook kun je hier je belastingaangifte printen. Deze service is ook gratis als je geen lid bent van de Bibliotheek.

Hulp nodig bij de Belastingaangifte?

Heb je hulp nodig bij het invullen van de aangifte dan kan je contact opnemen met Sigma. Getrainde vrijwilligers helpen je graag. Deelname is gratis maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden, bijvoorbeeld inkomensgrenzen.

Zie de website van Sigma voor de voorwaarden:

Wil je hieraan deelnemen?
Neem contact op via: info@sigma-nijkerk.nl of bel 033-2474830.

Direct bellen met de belastingdienst? Bel gratis de BelastingTelefoon: 0800 - 0543

Meer cursussen in de Bibliotheek

• Leren computeren Meer informatie

Wil je leren werken met computers en internet? Een mailtje sturen? Iets kopen of opzoeken op internet? Volg dan een gratis cursus. Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.

• Websites van de overheid Meer informatie

Wil je meer via het internet regelen? Toeslagen aanvragen? Formulieren invullen of een digiD aanvragen? Volg dan een gratis cursus. Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.