Nog even en Nijkerkerveen heeft ook een Bibliotheek!

Gepubliceerd op: 23 oktober 2019 11:09

Het gaat er werkelijk komen!

Ruim tien jaar lang heeft de kerngroep Nijkerkerveen zich ingespannen voor een levendige kern in Nijkerkerveen. Dat was nodig voor de toekomst van het dorp: er was nauwelijks of geen nieuwbouw, de jongeren trokken weg en het dreigde ‘stil’ te worden.

De kerngroep maakte zich er hard voor om Nijkerkerveen een echte kern te geven. Nu we tien jaar verder zijn, zien we overal in het Veen woningbouw. En het nieuwe gebouw met tal van voorzieningen nadert zijn voltooiing.

Huisgenoten van deze nieuwe voorziening worden de Johannes Calvijnschool, de Bibliotheek, het Dorpshuis Nijkerkerveen, Bzzzonder kindercentrum, peuterspeelzaal De Triangel en Bijzondere Gasten die de horeca en verhuur van ruimtes zal verzorgen. Hierna zal ook het dorpsplein worden aangepakt als ontmoetingsplek met een fijne sfeer. Een hele nieuwe kern én levendigheid voor de toekomst. Het tij is gekeerd!