Hulp in de Bibliotheek

Heb je een vraag over de Bibliotheek? Vind hier je antwoord.

Naar de Bibliotheek

Wat zijn de openingstijden van de Bibliotheek?

Klik hier voor de openingtijden

Wat is het adres van mijn vestiging?

Bibliotheek Nijkerk, Frieswijkstraat 99, Nijkerk
Bibliotheek Hoevelaken, Meerveldlaan 22, Hoevelaken
Bibliotheek Nijkerkerveen, Van Noortstraat 36, Nijkerkerven

Kan ik in de Bibliotheek terecht zonder lidmaatschap?

Zeker! Om gebruik te maken van de Wifi, of om lekker een krant of tijdschrift te lezen.

Is de Bibliotheek toegankelijk voor rolstoelen?

Ja, al onze vestigingen zijn rolstoeltoegankelijk.

WiFi

Kan ik gratis internetten in de Bibliotheek?

Ja, er is een gratis Wifi netwerk in de Bibliotheek.

Hoe kan ik printen?

Het is mogelijk om via wifi binnen Bibliotheek Nijkerk, maar ook vanaf huis via internet te printen. Je kunt dus vanaf iedere plek een printopdracht geven met je telefoon, tablet, laptop of computer. De printopdracht blijft 24 uur in het geheugen van de printer staan. Daarna is printen niet meer mogelijk. Printen vanaf thuis kan alleen in Bibliotheek Nijkerk en dus niet in Bibliotheek Hoevelaken & Bibliotheek Nijkerkerveen.

• Ga naar http://printen.bibliotheeknijkerk.nl
  • Kies bestand... (het document of de afbeelding die je wilt afdrukken), en klik upload.
  • Kies vervolgens of je in kleur of zwart-wit wilt afdrukken, én de drukafstand.
  • Nadat je op de knop print hebt gedrukt is de opdracht verstuurd. Je krijgt een printcode. Noteer deze printcode.
  • Bij de betaalautomaat in de Bibliotheek kun je de printcode ingeven. Je kunt betalen met een tegoed op je bibliotheekpas of door te pinnen. Na betaling wordt je opdracht afgedrukt door de printer/kopieerapparaat.
  • De printopdracht moet binnen 24 uur worden betaald en opgehaald in de Bibliotheek.
  • Printkosten

A4 zwart-wit    €0,05
A4 kleur          €0,20
A3 zwart-wit    €0,20
A3 kleur          €0,30

Deelnemen aan activiteiten

Wat is er te doen in de Bibliotheek?

Zie onze agenda voor al onze activiteiten

Moet ik lid zijn om deel te kunnen nemen?

Nee je kunt ook zonder lid deelnemen aan onze activiteiten.

Hoe kan ik mij aanmelden voor een lees- of boekenclub?

Neem hiervoor contact op met Meta Dekker, meta.dekker@bibliotheeknijkerk.nl

Hoe reserveer ik kaarten?

Ga naar de agenda op onze website. Zoek de desbetreffende activiteit en meld je aan of koop kaarten online. Lukt het niet om online kaartjes te kopen, kom dan naar de Bibliotheek. Een medewerker kan je hierbij helpen. In de Bibliotheek kan je betalen per pin. Contant betalen is niet meer mogelijk.

Print je toegangsbewijs uit of sla deze op in je telefoon. Deze heb je nodig als je de activiteit komt bezoeken.

Kan ik mijn reservering voor een activiteit annuleren?

Wij kunnen gekochte kaartjes niet annuleren. Wel kun je ze aan iemand anders geven, de kaartjes staan niet op naam.

Gebruik maken van de computer

Wat kan ik doen op de computer in de Bibliotheek?

Onze vestigingen (uitgezonderd Nijkerkerveen) hebben ruim opgezette computervoorzieningen. Tijdens openingstijden kunnen de computers gebruikt worden voor:

• Internet en e-mail
  • Werken met Office 2013.

In de Bibliotheek heb je exclusief toegang tot digitale kwaliteitsbestanden die geraadpleegd kunnen worden. Via deze bestanden kun je zoeken naar actuele informatie in binnenlandse en buitenlandse kranten en tijdschriften, literaire bestanden met recensies en uittreksels, consumenteninformatie en online luisteren naar muziek.

Hoe kan ik gebruik maken van de computer?

Wil je werken op de computer in de Bibliotheek? Dan moet je altijd inloggen. Niet alleen wanneer je op internet wilt, maar ook als je in Word wilt werken. Je kunt inloggen met je geldige Bibliotheekpas, met de gebruikerspas of met een internetbon. Deze is te koop in de Bibliotheek.

Wat kost het computergebruik?

Voor leden is dit gratis. Voor niet-leden €0,50 per kwartier. Leden t/m 12 jaar kunnen maximaal een half uur per dag gratis gebruik maken van de computer.

Ik ben niet lid van de Bibliotheek, kan ik toch gebruik maken van de computer?

Ja, hiervoor koop je een internetbon voor de tijd die je nodig hebt. Betalen kan met pin. Contant betalen is niet mogelijk.

Wat kost het printen en kopiëren?

Fotokopie/print z/w A4 € 0,05
Fotokopie/print kleur A4 € 0,20
Fotokopie/print z/w A3 € 0,20
Fotokopie/print kleur A3 € 0,30

Geen antwoord op je vraag gevonden?