Hulp bij materiaal lenen

Hier vind je alle informatie over hoe je materiaal kunt lenen, en terugbrengen.

Lenen & terugbrengen

Hoeveel mag ik lenen?

• Met een abonnement kun je 15 items tegelijk lenen, die je 4 weken mag houden.
  • Geleende materialen kun je 1 keer verlengen, tenzij ze gereserveerd zijn.

Hoe lever ik het materiaal weer in?

Je levert jouw geleende materialen zelf in via de zelfservicebalie.
Vergeet hierbij niet om op de innamebon te controleren of alle
ingeleverde titels vermeld staan. Mocht dit niet het geval zijn, dan
kun je dat direct melden bij een medewerker.

Je kunt geleende materialen in elke vestiging van Bibliotheek Gemeente
Nijkerk inleveren (Nijkerk, Hoevelaken, Nijkerkerveen). Inleveren hoeft dus niet in dezelfde vestiging waar je het materiaal geleend hebt.

Het is bij de vestigingen Hoevelaken en Nijkerk ook mogelijk om buiten
openingstijden materialen in te leveren via de brievenbus. Deze hangt buiten aan het pand.

Hoe voorkom ik dat ik te laat ben?

Je krijgt enkele dagen voor het verstrijken van de uitleentermijn
een e-mailbericht. Zo kun je op tijd de geleende materialen inleveren.

Of je verlengt de geleende materialen indien mogelijk. Dat kan op elk gewenst moment via de website van de bibliotheek of via de iguana app.

Je ontvangt vlak voor het verstrijken van de uitleentermijn van uw materialen een e-mailbericht van de Bibliotheek.

Je kunt deze service zelf aanvinken in Mijn menu:
log in op Mijn menu, ga naar "Mijn gegevens", ga naar het kopje "Berichtvoorkeuren", klik bij 'Inleverattentie' op 'Wijzigen'
Een e-mailadres is voor deze service verplicht.

Je kunt de nooit-meer-te-laat-service aanzetten wanneer je maar wilt.

Let op: Je blijft wel altijd zelf verantwoordelijk voor het op tijd inleveren.

Is er een haal- en brengservice voor ouderen?

Ja, neem hiervoor contact met ons op, info@bibliotheeknijkerk.nl of telefonisch via 033 2451756.

Verlengen

Hoe kan ik verlengen?

Je kunt verlengen op onze website of via de Iguana App.

Verlengen op onze website

• Om je materialen te verlengen, log je in bij "inlog"
  • Klik op ‘Materialen thuis’
  • Vink aan wat je wilt verlengen.
  • De nieuwe leentermijn gaat direct in op het moment dat je verlengt en dus niet vanaf de oorspronkelijke inleverdatum.
  • Let op: wanneer een materiaal niet verlengd kan worden, staat deze niet aangevinkt. Bij de titel staat vermeld waarom deze niet verlengd kan worden.
  • Vink eventueel uit wat je niet wilt verlengen.
  • Klik vervolgens bovenaan: geselecteerde uitleningen. Je krijgt te zien welke materialen verlengd zijn.

Wat zijn de voorwaarden om te kunnen verlengen?

• Je kunt geleende materialen maximaal 1 keer verlengen. Materialen die door anderen gereserveerd zijn kun je niet verlengen.

Reserveren & aanvragen

Hoe reserveer ik materiaal?

Het reserveren van materialen van de Bibliotheek is gratis. Reserveren kan via de catalogus op onze website. Via de zoekbalk op de homepagina geef je een zoekterm in. Klik vervolgens in de resultatenlijst op de gewenste titel en ga door naar ‘Reserveren’.

Log in met je pasnummer en wachtwoord. Kies de vestiging waar je het materiaal wilt ophalen. Natuurlijk kan je ook reserveren aan de balie in de Bibliotheek. Vanaf 11:00 uur is er een medewerker om je te helpen (van 9:00 - 11:00 uur is er zelf-service).

Geen antwoord op je vraag gevonden?