Resultaat 101 - 110 (van 128)

• Podcastserie Oorlog op de Veluwe Bekijk details

29 september 2020

Podcast oorlog op de veluwe

• Omgeving &/entree Nijkerk rookvrij Bekijk details

7 september 2020

Met het leggen van een grote blauwe stoeptegel met daarop ‘Rookvrije generatie’ heeft wethouder Harke Dijksterhuis, onder aanmoediging van kinderen van basisschool Het Baken, de zone rondom &/entree aan de Frieswijkstraat rookvrij verklaard.

• Met de tips van Dirk Jan en Wil zijn de flyers van Sigma nog beter te lezen! Bekijk details

3 september 2020

Welzijnsorganisatie Sigma wil graag dat hun informatie leesbaar en duidelijk is voor alle inwoners van Nijkerk. Ze hebben daarom de hulp ingeroepen van twee Nijkerkers. Dirk Jan Scharrenburg is al enige tijd officieel taalambassadeur en helpt bedrijven en instellingen met hun flyers, brochures en folders en de websites. Hij geeft, net als Wil Smit, regelmatig voorlichting over laaggeletterdheid.

• Leren om minder voedsel te verspillen? Kom naar de Bibliotheek! Bekijk details

27 augustus 2020

Van 1 tot 7 september is de landelijke Verspillingsvrije Week. De Bibliotheken in Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken haken daar bij aan. Wist je dat er jaarlijks in Nederland ongeveer 150 kilo per persoon aan voedsel wordt weggegooid? Dit kan bijvoorbeeld komen door teveel te kopen, niet weten hoe je voedsel moet bewaren of hergebruiken, en een gebrek aan kennis over duurzaamheid en houdbaarheidsdata. Hierdoor gooien we letterlijk en figuurlijk veel energie en geld weg, en dat is zonde.

• Zomerschool in Nijkerk Bekijk details

3 augustus 2020

Voor kinderen in Nijkerk en omgeving die in de zomer een extra steuntje kunnen gebruiken om na de zomervakantie zonder achterstanden te beginnen aan het nieuwe schooljaar! De Zomerschool is een initiatief van de Bibliotheek en de scholen van de HSN, in samenwerking met het Ministerie van Onderwijs, de gemeente Nijkerk en vele partners.

• Bestuur Bibliotheek Nijkerk weer compleet Bekijk details

5 juli 2020

Het bestuur van de Bibliotheek Nijkerk is weer compleet met het aantreden van het jongste lid, Shavonne Korlaar.

• Bieb gaat weer naar (bijna) normale openingstijden! Bekijk details

25 juni 2020

Openingstijden weer terug naar (bijna) normaal!

• Bibliotheek organiseert record aan activiteiten in 2019 Bekijk details

22 juni 2020

De Bibliotheek in Hoevelaken en Nijkerk hebben vorig jaar nog nooit zoveel activiteiten georganiseerd: meer dan 1.500 activiteiten met een recordaantal deelnemers: bijna 20.000. Het aantal bezoekers in de vestigingen liep iets terug en het aantal uitleningen daalde enigszins, maar het aantal leden zit al weer meerdere jaren in de lift. Dit blijkt uit de definitieve cijfers die zijn gepubliceerd in het jaarverslag van de Bibliotheek over 2019.

• Nieuw Educatief Programma Bibliotheek online! Bekijk details

11 juni 2020

Ook voor het komend schooljaar heeft de Bibliotheek weer een uitgebreid Educatief Programma voor de jeugd samengesteld. Het programma is vanzelfsprekend afgestemd op de huidige tijd. Leesplezier, mediawijsheid en leren schrijven zijn de thema’s die in het Educatief Programma 2020-2021 terugkomen.

• Vernieuwde website! Bekijk details

8 juni 2020

De website is in een nieuw jasje gestoken!

Paginanavigatie