Resultaat 1 - 10 (van 141)

• Uitverkochte lezing Manu Keirse in De Stuw Hoevelaken zet rouw in de schijnwerpers Bekijk details

21 oktober 2024

De Stuw in Hoevelaken was vrijdagavond tot de nok toe gevuld voor de uitverkochte lezing van rouwdeskundige Manu Keirse. Onder de titel "Rouwen is Liefde" deelde Keirse zijn inzichten over rouw, een onderwerp dat iedereen vroeg of laat zal raken. De lezing, georganiseerd in samenwerking met Boekhandel Den Hertog en De Stuw, bood het publiek niet alleen een dieper begrip van rouw bij overlijden, maar ook van verlies in bredere zin, zoals bij echtscheidingen.

• Succesvolle Lezing van Michiel Vos in Bibliotheek Nijkerk trekt gemêleerd publiek Bekijk details

16 oktober 2024

De lezing van Michiel Vos, Amerika-correspondent en journalist, trok op dinsdagavond een volle zaal in de Bibliotheek van Nijkerk. Met zijn inspirerende verhaal en energieke presentatie nam hij het publiek mee op een boeiende reis door het moderne Amerika. De avond was volledig uitverkocht en trok een divers gezelschap van jong en oud.

• Terugblik op een geslaagde Kinderboekenweek in Bibliotheek Nijkerk Bekijk details

14 oktober 2024

Wat een fantastische Kinderboekenweek hebben we gehad in Nijkerk! Samen met scholen, boekhandels, kinderen, ouders en schrijvers hebben we een week vol plezier en creativiteit gevierd. Dit jaar zat vol leuke activiteiten, en we kijken terug op veel mooie momenten die kinderen nog lang zullen herinneren.

• Zelf overheidszaken via de computer regelen? Bekijk details

8 oktober 2024

Vind je het lastig om met de computer een afspraak te maken bij de gemeente? Met DigiD om te gaan? Digitaal huur- en zorgtoeslag aan te vragen? Of om informatie op te zoeken over je AOW op mijn SVB?

• Terugblik op de Week van lezen en schrijven 2024 Bekijk details

24 september 2024

In deze week van 8 t/m 15 september zijn er veel activiteiten geweest in het DigiTaalhuis van de bibliotheek gemeente Nijkerk.

• Nieuw Dorpshuis in Hoevelaken Bekijk details

2 september 2024

Het dorpshuis van Hoevelaken wordt vernieuwd. Het nieuwe dorpshuis komt op dezelfde plek als De Stuw. Dit dorpshuis wordt een levendig ontmoetingscentrum voor iedereen. Je kunt er straks naar de huisarts of apotheek, een kopje koffie drinken in het restaurant, of een boek lenen. Jongeren krijgen hun eigen plek bij Blits. Het dorpshuis wordt de huiskamer van Hoevelaken, waar iedereen welkom is en kan meedoen.

• Grote Schrijvers in de Bibliotheek Nijkerk – Literatuurprogramma 2024-2025 Bekijk details

27 augustus 2024

Dit seizoen zet de Bibliotheek Nijkerk de deuren wijd open voor een reeks bijzondere literaire avonden. Bekende schrijvers en spraakmakende persoonlijkheden zullen hun opwachting maken in onze gemeente. Dit is dé kans om jouw favoriete auteurs in levende lijve te ontmoeten!

• Taalambassadeur Dirk-Jan is geslaagd! Bekijk details

8 juli 2024

Dirk- Jan is onze taalambassadeur uit Nijkerk. Hij weet uit eigen ervaring hoe ingewikkeld het leven is als je basisvaardigheden zoals lezen, schrijven, rekenen of spreken onvoldoende beheerst. Als ervaringsdeskundige maakt hij dit aan uiteenlopende mensen, van politici tot potentiële taalcursisten, duidelijk. Hij zet zijn eigen ervaringen in om andere laaggeletterden, mensen die moeite hebben met lezen, schrijven en of rekenen, te helpen. Vorig jaar speelde Dirk-Jan een hoofdrol in het programma...

• Mathijs Deen wint Gouden Strop 2024 Bekijk details

3 juni 2024

Vorige week werd bekendgemaakt dat Matthijs Deen de NBD Biblion Gouden Strop 2024 heeft gewonnen met zijn thriller De Duiker.

• Afsluiting taallessen aan Oekraïners Bekijk details

3 juni 2024

Op dinsdag 28 mei zijn de Nederlandse taallessen aan Oekraïners feestelijk afgesloten. Deze lessen werden gegeven door vrijwilligers van de bibliotheek, en vonden van december tot juni plaats in de Vredeskerk in Nijkerk.

Paginanavigatie