Resultaat 91 - 100 (van 128)

• Verrassingstasjes Bekijk details

28 december 2020

Naast het reserveren van boeken via de Afhaalbieb, kun je nu ook verrassingstasjes klaar laten zetten in de Bibliotheek van Nijkerk of Hoevelaken.

• Bibliotheek Nijkerk opnieuw 3e plaats Best Presterende Bibliotheek van Nederland Bekijk details

17 december 2020

Bibliotheek Nijkerk is met de derde plaats van de Best Presterende Bibliotheken van Nederland opnieuw in de prijzen gevallen. De net iets beter scorende bibliotheken zijn Rozet Arnhem op de 2e plaats en op de eerste plaats de winnaar ZININ in Nijverdal. De score wordt berekend aan de hand van uitleencijfers, aantal bezoekers, aantal leden en het aantal activiteiten.

• Alert op laaggeletterdheid Bekijk details

14 december 2020

Niet voor iedereen is lezen en schrijven vanzelfsprekend. 2,5 miljoen Nederlanders hebben hier moeite mee. Om huurders die laaggeletterd zijn beter te begrijpen, volgden medewerkers van de Alliantie een online training. Dit heeft ze wakker geschud om eenvoudiger taal te gebruiken.

• Nieuwe aflevering podcast Oorlog op de Veluwe: aflevering over Hoevelaken Bekijk details

8 december 2020

De Hoevelakense oorlogsburgemeester jonkheer Paulus Andries van Eys kreeg na de oorlog oneervol ontslag. Hem werd door de zuiveringscommissie ‘gebrek aan inzicht in de taak van een burgemeester in bezettingstijd’ verweten. Dat hij niet erger werd gestraft, kwam doordat hij had toegelaten dat zijn dochter belangrijk verzetswerk mocht verrichten vanuit haar ouderlijk huis. Bovendien, meende de zuiveringscommissie, was Van Eys voldoende gestraft doordat hij zijn zoon tijdens de oorlog had verloren....

• Online Speak-up meeting Bekijk details

3 december 2020

Doe mee met de online Speak-up meeting!

• Taalhuis Nijkerk onder voorbehoud gecertificeerd Bekijk details

30 november 2020

Het Taalhuis Nijkerk is door het certificeringsinstituut CBCT onder voorbehoud gecertificeerd. Over een half jaar komt er een heraudit om te toetsen of de verbeterpunten zijn gerealiseerd.

• UVV biedt samen met de Bibliotheek studenten en scholieren studeerplek aan Bekijk details

18 november 2020

In deze coronatijd is het voor sommige studenten moeilijk om thuis rustig te kunnen studeren. De Bibliotheek heeft altijd al een beperkt aantal plekken voor dit doel beschikbaar. Op dit moment is er echter extra veel vraag naar dergelijke studeerplekken.

• Nieuw dorpshuis in Hoevelaken is een stap dichterbij Bekijk details

12 november 2020

De besturen van Stichting De Stuw Hoevelaken en de Bibliotheek Gemeente Nijkerk zijn samen met de gemeente Nijkerk een project gestart om een mogelijk nieuw dorpshuis in Hoevelaken te realiseren.

• Bibliotheekvestigingen sluiten 2 weken Bekijk details

4 november 2020

In verband met de nieuwe maatregelen om het Coronavirus terug te dringen, zijn de vestigingen van de Bibliotheek in Hoevelaken, Nijkerk en Nijkerkerveen gesloten tot en met woensdag 18 november 2020.

• Bibliotheek adviseert gebruik mondkapjes Bekijk details

1 oktober 2020

Wij vinden de gezondheid van onze bezoekers en medewerkers belangrijk. Daarom hebben wij een aantal maatregelen getroffen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze regels gelden voor iedereen. Zo kun je de Bibliotheek veilig bezoeken!

Paginanavigatie