Resultaat 11 - 20 (van 128)

• Bijeenkomst voor werkgevers over laaggeletterdheid Bekijk details

14 november 2023

Op woensdag 8 november 2023 kwamen acht lokale werkgevers bijeen tijdens een informatiemiddag over laaggeletterdheid op de werkvloer. Het onderwerp van de bijeenkomst was: hoe herken je als werkgever de signalen en wat kun je doen om werknemers met laaggeletterdheid te helpen? Niet goed kunnen lezen of schijven levert problemen op in het dagelijks leven.

• Speelotheek en Bibliotheek bekrachtigen samenwerking Bekijk details

16 oktober 2023

Het bestuur van de Speelotheek en Bibliotheek in Nijkerk hebben hun handtekening gezet onder een hernieuwde samenwerkingsovereenkomst. Beide partijen bekrachtigen hiermee de samenwerking voor de komende jaren.

• De Bibliotheek blijft in pand aan de Frieswijkstraat Bekijk details

9 oktober 2023

De bibliotheek in Nijkerk blijft gehuisvest in het gebouw aan de Frieswijkstraat in Nijkerk. Dit besluit is genomen na een gedegen locatieonderzoek naar mogelijke huisvestingsopties van de Bibliotheek. Directeur-bestuurder Laura Koppenberg ziet volop mogelijkheden om op de huidige locatie een nieuw, fris en modern bibliotheekconcept neer te zetten.

• Leuke activiteiten bij de Bibliotheek tijdens de Kinderboekenweek  Bekijk details

25 september 2023

Van 4 oktober tot en met 15 oktober 2023 is het weer tijd voor de leukste week van het jaar, de Kinderboekenweek! Het thema in 2023 is ‘Bij mij thuis’. Ook de bibliotheek besteedt hier weer volop aandacht aan. Er staan diverse jeugdactiviteiten op het programma.

• Wethouder Mariëlle Broekman overhandigt eerste leskist over armoede aan groep 8 van de Maranathaschool Bekijk details

21 september 2023

Op donderdag 21 september heeft wethouder Mariëlle Broekman een leskist over armoede overhandigd aan groep 8 van de Maranathaschool. Deze leskist is een initiatief van de gemeente Nijkerk, Stichting Positive Minds en Stichting Bibliotheken gemeente Nijkerk. De leskist is speciaal ontwikkeld voor kinderen in de bovenbouw van de basisschool groep 7 & 8, de brugklas van het voortgezet onderwijs, en ook voor het VMBO.

• Terugblik op “Week van Lezen en Schrijven 2023” Bekijk details

21 september 2023

Vanaf vrijdag 8 september zijn er op de tafels op alle bieblocaties posters geplaats met de uitnodiging mee te doen aan het spel “Vertel je verhaal”. Bezoekers konden onder het genot van een bakkie koffie of thee met letterkoekjes of letterchocolaadjes contact maken met andere bezoekers. Aan de hand van kaarten met een vraag over hebben, ervaren, leren en dromen startten zij een gesprek. Een aantal bezoekers hadden een gesprek met iemand die zij niet zo goed kenden. De reacties waren veelal positief!

• Stem op de Bibliotheek! Bekijk details

18 september 2023

Steun de Bibliotheek! Stem op de Bibliotheek via Rabo ClubSupport. Graag willen wij het Ontwikkelplein, een plek waar je terecht kunt met al je vragen over werk, studie, gezondheid, wonen, financiën en educatie en waar je basisvaardigheden kunt leren verder vorm geven.

• Vertel je verhaal in de Week van lezen en schrijven Bekijk details

7 september 2023

Vertel je verhaal! is een spel voor iedereen. Tijdens de Week van lezen en schrijven (11 t/m 15 september) liggen de kaartjes van dit spel in iedere vestiging van de Bibliotheek. Iedereen heeft een eigen verhaal. Dat vertelt over wie je bent, over wat jij leuk (of niet leuk) en belangrijk vindt. En over wat je graag doet. En waar je van houdt. Een verhaal met mooie, leuke, gekke en lastige kanten.

• Filmcafé Nijkerk wordt Bioscoop Nijkerk Bekijk details

30 augustus 2023

Nieuwe naam voor de filmvertoningen van de Bibliotheek en Streams Breede Beek

• 4 workshops over persoonlijke- en loopbaanontwikkeling in Bieb Nijkerk Bekijk details

25 augustus 2023

Op 6 september start er in Bieb Nijkerk een serie workshops over persoonlijke- en loopbaanontwikkeling.

Paginanavigatie