Resultaat 51 - 60 (van 135)

• Voorlezen en bewegen met nijntje Bekijk details

15 september 2022

Sportvereniging DOTO en Bibliotheek Nijkerkerveen slaan de handen ineen en starten het project “voorlezen en bewegen met nijntje”.

• Kom in actie tijdens de Week van Lezen en Schrijven Bekijk details

8 september 2022

Wist je dat 2,5 miljoen volwassenen in Nederland moeite hebben met lezen, schrijven en/of rekenen? Vaak missen zij ook de juiste digitale vaardigheden voor de huidige technologie, zoals een computer of smartphone. Dit heeft negatieve gevolgen: een baan vinden, gezond leven en grip hebben op je geldzaken is voor hen extra lastig. Daar moeten wij met z’n allen wat aan doen! Kom jij daarom ook in actie tijdens de Week van Lezen en Schrijven van 8 t/m 14 september?

• Taalles voor Oekraïners Bekijk details

30 augustus 2022

Maandagavond 29 augustus kwamen in de Vredeskerk ruim 30 mensen uit Oekraïne bijeen. In samenwerking met de gemeente organiseerde de Bibliotheek een informatieavond over lessen in de Nederlandse taal.

• Wegwerkzaamheden Frieswijkstraat Bekijk details

29 augustus 2022

Op maandag 29 augustus wordt er gestart met wegwerkzaamheden aan de Frieswijkstraat vanaf de rotonde Callenbachstraat tot en met het Eijkmanplantsoen. Op dit deel van de Frieswijkstraat worden tijdens deze wegwerkzaamheden vrij-liggende fietspaden aangelegd.

• Cursisten ontvangen Digisterker certificaat Bekijk details

18 juli 2022

Bij de bibliotheek Nijkerk is op maandag 11 juli het certificaat Digisterker uitgereikt aan deelnemers van de cursus. De gelukkige ontvangers waren Marjo Timmerman, Juul de Moel, Frieda Bettink en Herman Borculo.

• Anderstalige ouders lezen voor Bekijk details

5 juli 2022

Op 23 juni ’s morgens hebben anderstalige ouders voorgelezen voor hun kinderen in het Kindcentrum Oranje Nassau. Zo hebben zij kunnen laten zien dat zij goed vooruit zijn gegaan in het spreken van de Nederlandse taal.

• Feestelijke opening Summerexperience 2022 Bekijk details

28 juni 2022

Beleef jouw leukste zomervakantie! Van maandag 11 juli t/m vrijdag 19 augustus kan iedereen tussen de 4 en 16 jaar gratis deelnemen aan een uitgebreid activiteiten programma in Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen.

• Taalondersteuning bij de Bibliotheek voor Oekraïense vluchtelingen Bekijk details

23 juni 2022

Vanaf april hebben verschillende Oekraïense vluchtelingen in de gemeente Nijkerk een onderkomen gevonden in recreatiepark Bad Hulckesteijn en bij particulieren in de gemeente Nijkerk. Inmiddels hebben 23 personen zich aangemeld voor taalondersteuning bij de Bibliotheek.

• Tweede groep vrijwilligers van het Taalhuis heeft de Basistraining afgerond Bekijk details

23 juni 2022

Tweede groep vrijwilligers van het Taalhuis Bibliotheek Nijkerk heeft de Basistraining afgerond. Op maandag 2 mei is de tweede groep vrijwilligers (6 deelnemers) van start gegaan met de hybride Basistraining van Stichting Lezen en Schrijven met twee fysieke bijeenkomsten en twee bijeenkomsten online

• Bibliotheek per 1 juli 2022 gratis voor iedereen tot 18 jaar Bekijk details

20 juni 2022

Vanaf 1 juli 2022 kan iedereen onder de 18 jaar in heel Nederland gratis lid worden van de Bibliotheek. De Eerste Kamer heeft hier op 22 februari unaniem voorgestemd, waardoor de wetswijziging van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap definitief is aangenomen.

Paginanavigatie