Resultaat 41 - 50 (van 128)

• Zesdelige podcastserie gepresenteerd over ‘Oranje Nassau’s Oords als Huis van Aankomst’ Bekijk details

9 januari 2023

Onlangs werd een nieuwe podcast gepresenteerd die gemaakt is door Anton van Renssen, lid van de Raad van Toezicht van de stichting bibliotheken van de gemeente Nijkerk en in het dagelijks leven historicus. Hij maakte de podcast op eigen initiatief voor de bibliotheek Wageningen. De zesdelige podcastserie heeft als titel ‘Oranje Nassau’s Oord als Huis van Aankomst’.

• 2022 in Beeld Bekijk details

5 januari 2023

Een impressie van de activiteiten van Stichting Bibliotheken gemeente Nijkerk in het jaar 2022.

• Jaaroverzicht Cultuurmakelaars gemeente Nijkerk aangeboden aan wethouder Bekijk details

22 december 2022

Op maandag 19 december jl. presenteerden cultuurmakelaars Nel Schoon en Margreet Koele hun jaaroverzicht-in-beeld aan cultuurwethouder Mariëlle Broekman (foto).

• Kunstweek Bekijk details

27 oktober 2022

Wij vieren de Kunstweek van 12-20 november. Er zijn lezingen en exposities, films, muziek en theater in Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken. En natuurlijk kun je zelf aan de slag. Het programma vind je hier en in de Agenda van lekkernijkerk.nl.

• Voorlezen en bewegen met nijntje Bekijk details

15 september 2022

Sportvereniging DOTO en Bibliotheek Nijkerkerveen slaan de handen ineen en starten het project “voorlezen en bewegen met nijntje”.

• Kom in actie tijdens de Week van Lezen en Schrijven Bekijk details

8 september 2022

Wist je dat 2,5 miljoen volwassenen in Nederland moeite hebben met lezen, schrijven en/of rekenen? Vaak missen zij ook de juiste digitale vaardigheden voor de huidige technologie, zoals een computer of smartphone. Dit heeft negatieve gevolgen: een baan vinden, gezond leven en grip hebben op je geldzaken is voor hen extra lastig. Daar moeten wij met z’n allen wat aan doen! Kom jij daarom ook in actie tijdens de Week van Lezen en Schrijven van 8 t/m 14 september?

• Taalles voor Oekraïners Bekijk details

30 augustus 2022

Maandagavond 29 augustus kwamen in de Vredeskerk ruim 30 mensen uit Oekraïne bijeen. In samenwerking met de gemeente organiseerde de Bibliotheek een informatieavond over lessen in de Nederlandse taal.

• Wegwerkzaamheden Frieswijkstraat Bekijk details

29 augustus 2022

Op maandag 29 augustus wordt er gestart met wegwerkzaamheden aan de Frieswijkstraat vanaf de rotonde Callenbachstraat tot en met het Eijkmanplantsoen. Op dit deel van de Frieswijkstraat worden tijdens deze wegwerkzaamheden vrij-liggende fietspaden aangelegd.

• Cursisten ontvangen Digisterker certificaat Bekijk details

18 juli 2022

Bij de bibliotheek Nijkerk is op maandag 11 juli het certificaat Digisterker uitgereikt aan deelnemers van de cursus. De gelukkige ontvangers waren Marjo Timmerman, Juul de Moel, Frieda Bettink en Herman Borculo.

• Anderstalige ouders lezen voor Bekijk details

5 juli 2022

Op 23 juni ’s morgens hebben anderstalige ouders voorgelezen voor hun kinderen in het Kindcentrum Oranje Nassau. Zo hebben zij kunnen laten zien dat zij goed vooruit zijn gegaan in het spreken van de Nederlandse taal.

Paginanavigatie