Resultaat 31 - 40 (van 128)

• Uitzwaaien Rotaryclubleden Bekijk details

17 april 2023

Zaterdagmorgen 15 april stond om 9.30 uur de koffie klaar in de bibliotheek Nijkerk. De Rotatyleden verzamelden zich daar om te kunnen vertrekken met de 100 jaar Rotarybakfiets naar Baarn, waardoor de estafette langs 500 Rotaryclubs vervolgd wordt.

• In gesprek over laaggeletterdheid Bekijk details

6 april 2023

Wethouders Audrey Rohen, René Windhouwer en Mariëlle Broekman brachten vandaag een bezoek aan de bibliotheek en Sigma aan de Frieswijkstraat om in gesprek te gaan over het thema ‘laaggeletterdheid’. Ongeveer 2,5 miljoen mensen in Nederland hebben moeite met lezen , schrijven en / of rekenen. Vaak hebben zij ook beperkte digitale vaardigheden. Met deze basisvaardigheden die nog verder ontwikkeld kunnen worden, kunnen zij niet goed meedoen in de digitale informatiesamenleving, zoals bijvoorbeeld het...

• Bibliotheek Nijkerk stunt met 1 aprilgrap! Bekijk details

1 april 2023

Vele mensen zijn er ingetrapt! Boeken op kleur in de Bibliotheek?

• Bibliotheek Nijkerk, de huiskamer van de stad! Bekijk details

28 maart 2023

Voor wie regelmatig in de vestigingen van de Bibliotheek komt, moet het wel zijn opgevallen dat de inrichting van de Bibliotheek steeds meer verandert en huiselijker wordt.

• De Digidingen-desk: speciaal voor jongeren Bekijk details

20 maart 2023

Jongeren krijgen tussen hun 14e en 21e jaar te maken met verschillende digitale zaken die ze moeten regelen met de overheid en andere organisaties. Op de Digidingen-desk staat alles overzichtelijk bij elkaar.

• DigiSnacks Bekijk details

20 maart 2023

Maak je wereld groter met nieuwe online mogelijkheden. Haal nu je DigiSnack in de bibliotheek! Leer in een handomdraai verschillende apps te gebruiken met onze DigiSnacks!

• Vrijwilliger Janny Jager in het zonnetje! Bekijk details

8 maart 2023

In deze portretserie zetten we vrijwilligers in het zonnetje. Wie zijn ze, wat doen ze.. waar dromen ze van? Deze keer leren we Janny kennen. Zij is Klik & Tik docente bij de Bibliotheek. Klik & Tik is een gratis cursus voor mensen die willen leren omgaan met de computer en internet.

• Denk mee over de Bibliotheek Bekijk details

27 januari 2023

Kom je vaak (en graag) in de Bibliotheek in Nijkerk of Hoevelaken? En vind je het leuk om mee te denken en mee te praten over onze plannen en activiteiten? Kom dan naar onze open inloopmiddagen van de BruisBieb!

• Vrijwilliger Gerrie van de Vis in het zonnetje Bekijk details

17 januari 2023

In deze portretserie zetten we vrijwilligers in het zonnetje. Wie zijn ze, wat doen ze.. waar dromen ze van? Deze keer leren we Gerrie kennen. Zij is gastvrouw bij de Bibliotheek in Nijkerk.

• Provinciale Staten Verkiezingen 2023 Bekijk details

16 januari 2023

Woensdag 15 maart 2023 zijn de Provinciale Staten Verkiezingen. In aanloop naar deze verkiezingen organiseren Rijnbrink, Rozet en de Samenwerkende Bibliotheken Gelderland op donderdag 9 maart een lijsttrekkersdebat, samen met Omroep Gelderland, RTV Connect en andere lokale omroepen. Jij kunt hier een bijdrage aan leveren.

Paginanavigatie